Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olle Hormann - WaarBenJij.nu Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olle Hormann - WaarBenJij.nu

Bangkok!

Door: Olle & Stefan

Blijf op de hoogte en volg Olle

22 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Ik had echt al heel veel geschreven maar m'n telefoon had het niet opgeslagen ofzo, moest helemaal opnieuw beginnen...

Hoi!

Het gaat prima hierzo, na een lange reis van zo'n 20 uur stonden we eindelijk buiten voor het vliegveld van Bangkok. Het was toen rond half acht en moesten we nog een half uur rijden naar de stad. Eenmaal aangekomen op Kao Sang Road hebben we meteen een hostel gezocht. Daarna hebben we nog een beetje rondgewandeld.

De dag daarna zijn we naar een ander hostel verhuisd omdat dat beter en goedkoper was. Nog steeds niet echt geweldig, maar ja wat wil je voor 4 euro per nacht. We hebben een tuktuk aangehouden om naar het nieuwe centrum te gaan. Daar hebben we eigenlijk niets gedaan behalve een kaart van bangkok kopen.

De derde dag zijn we ook naar het centrum geweest, maar deze keer voor Stefans visum voor Myanmar. Nadat we eindelijk de ambassade hadden gevonden bleek deze 'dicht' te zijn... Daarna hebben we een boottochtje van een half uur gemaakt. In de avond hebben we lekker gegeten in het wijkje achter Kao Sang Road en zijn we uitgegaan in club The Club.

Op dag vier hebben we niks gedaan omdat we te brak waren :)

We zijn net naar Wat Po geweest, waar het grootste Boeddhabeeld van Bangkok staat, of nou ja, ligt. The Reclining Buddha is bijna 50 meter lang en bevindt zich in een complex van mooie Oosterse gebouwtjes . We zitten nu lekker op een terrasje en gaan zo met de bus naar Phuket, een eiland in het zuiden van Thailand. Vanuit daar gaan we een beetje eilandhoppen ofzo, we zien het allemaal wel.

Xxx

• 22 Maart 2014 - 09:50

Helma:

Klinkt lekker relaxed, niks hoeft, behalve die ambassade dan misschien. Pukhet zal waarschijnlijk fantastisch zijn, misschien een lekker zeewindje erbij? Ik denk niet dat ik op 5-6 april het vliegveld van Bangkok afkom, ik heb niet zoveel overstaptijd. Hoe bevalt de hitte? Kun je er goed tegen?
    Veel plezier verder, liefs van Helma en Peter

• 22 Maart 2014 - 17:12

Katja:

die eerste dagen van jullie klinken echt alsof jullie last hebben van jetlag en verschil in temperaturen met hier. Je kunt inderdaad het beste even een beetje rustig aan doen en langzaam wennen. Nog genoeg tijd om de mooie dingen te gaan zien, geniet ervan, groetjes, Katja.

• 29 Maart 2014 - 17:04

Lex:

Hé Olle, goed begin toch? Let je wel op tuktuk-mannen die vragen: waar kom je vandaan, ben je alleen, wanneer ga je terug? die moet je mijden hoorde ik gisteren op tv. Pukhet is heel mooi zei Pepijn. Geniet ervan en blijf schrijven, bv. iedere week een overzicht. Daar kun je dan een mooi boek van maken. Maar dat wist je natuurlijk al.