Happy Songkran! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Olle Hormann - WaarBenJij.nu Happy Songkran! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Olle Hormann - WaarBenJij.nu

Happy Songkran!

Blijf op de hoogte en volg Olle

19 April 2014 | Laos, Luang Prabang

Zoals gewoonlijk stel ik altijd alles uit, excuus. Het nadeel is ook dat ik extra veel moet schrijven.

Ik skip trouwens de data even want ik heb mn tijdbesef in Bangkok gelaten.

Ik heb mijn originele plan totaal omgegooid. Ik ga niet meer naar het noorden van Vietnam omdat ik anders door Laos en Cambodja heen had moeten racen en daar had ik geen zin in. Hanoi zal dus nog even moeten wachten.

Sinds mijn vorige verslag heb ik nog een paar dagen in Bangkok doorgebracht. Nadat Stefan weg was heb ik met Greg, een Canadees, en Peony, een Thais meisje in een cafe gezeten en uitgeweest. De andere dagen heb ik nog wat tempeltjes bezocht en heeft Peony nog wat plekjes aangewezen waar ik écht Thais kon eten (mijn maag vond helaas niet zo'n goed idee).

Daarna ben ik naar Chiang Mai gegaan, wat absoluut het beste was wat ik tot nu toe heb gezien. Van 12 tot en met 15 april werd daar het Thais nieuwjaar gevierd. Ze vieren dat niet met vuurweek maar met het grootste watergevecht ter wereld! Elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avond laat staat iedereen op straat met een waterpistool of een emmer om alles en iedereen nat te gooien. Helaas heb ik niet zoveel kunnen filmen omdat camera's en telefoons niet worden gespaard. Ik begon zelf meestal rond een uurtje of elf en om vijf uur was ik zo uitgeput dat ik niet meer verder kon.

In het hostel waar ik zat, Julie's guesthouse, zat ik met een Amerikaan op de kamer die ik had ontmoet in de bus. Chille gast, ben een paar keer met hem uitgeweest. Ik heb de ochtend dat we aankwamen met hem en twee Denen ontbeten, ook hele aardige gasten. Daarnaast heb ik ook nog twee Deense meisjes ontmoet die me nog dingen hebben verteld over Laos en een Engels stelletje van 19 die er absoluut op stonden dat ik een keer bij ze langs moest komen in York.

Ik zit inmiddels drie dagen in Luang Prabang, Laos. Als je op Facebook hebt gekeken heb je waarschijnlijk gezien dat ik Daniël ben tegen gekomen, een jongen die in Utrecht maar één straat van me vandaan woont. What are the odds. Morgenochtend ga ik met hem naar Vang Vieng, wat een heel relaxt plaatsje schijnt te zijn. Vanaf daar ga ik naar de 4000 Islands, helemaal in het zuiden van Laos en vanaf daar ga ik naar Cambodja.

Binnerkort meer!

xx Olle

  • 19 April 2014 - 17:05

    Lina:

    Klinkt geweldig Ol!

    Xxxxx

  • 19 April 2014 - 17:35

    Gijs:

    Nice ollie. Lekker zo doorgaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Zuidoost-Azië 2014

M'n eerste grote reis!

Recente Reisverslagen:

19 April 2014

Happy Songkran!

03 April 2014

Naar het zuiden en weer terug

22 Maart 2014

Bangkok!
Olle

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 1001
Totaal aantal bezoekers 3077

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 15 Mei 2014

Zuidoost-Azië 2014

Landen bezocht: